Wanneer je op onze website actief bent of contact met ons opneemt deel je soms persoonsgegevens
met ons. Wij gaan zorgvuldig met deze gegevens om en houden ons aan de hierbij geldende wet-
en regelgeving. Deze wetten gaan over het bewaren en gebruiken van jouw persoonsgegevens.

In deze privacyverklaring leggen wij je uit welke gegevens wij van je verzamelen en wat wij met deze
gegevens doen. Deze privacyverklaring geldt voor alle interactie tussen jou en AKDT B.V., de manier
van communicatie maakt daarbij niet uit.

AKDT B.V., gevestigd aan de Scheldestraat 5 te Eindhoven, is verantwoordelijk voor de verwerking van de
persoonsgegevens zoals vermeld in deze privacyverklaring. Je kunt vragen of opmerkingen
betreffende jouw privacy versturen naar info@akdt.nl.

Wat zijn persoonsgegevens?

Alle gegevens die iets over jou vertellen en gebruikt kunnen worden om jou te identificeren zijn
persoonsgegevens. Denk bijvoorbeeld aan je naam, je contact- of adresgegevens en je BSN. Sommige
van deze gegevens zoals etnische afkomst, geloof of een strafrechtelijk verleden zijn bijzondere
persoonsgegevens.

Bijzondere persoonsgegevens

Wij verzamelen geen bijzondere persoonsgegevens.

Persoonsgegevens van personen jonger dan 16 jaar

Wij kunnen niet controleren of een bezoeker van onze website en server ouder dan 16 jaar is. Als je
er van overtuigd bent dat wij persoonlijke gegevens van een minderjarig persoon hebben
verzameld zonder toestemming van ouder of voogd dan kun je contact opnemen via info@akdt.nl en
dan verwijderen wij, indien mogelijk, deze informatie. Indien er gegevens van personen jonger dan
16 jaar door ons worden verzameld zal dit altijd gebeuren met toestemming van zijn/haar ouder of
voogd.

Wanneer verwerken wij jouw persoonsgegevens?

1. Om je te kunnen helpen als je vragen hebt.

Wij helpen je graag verder als je ergens tegenaan loopt of een vraag voor ons hebt. Je kunt ons bellen,
e-mailen of een formulier invullen op de website. Ook kan het zijn dat wij je gegevens krijgen via
derden in verband met onze dienstverlening. Om je verder te kunnen helpen slaan wij een aantal
gegevens van je op. Op die manier weten we wie je bent en kunnen we ook bij het volgende
contactmoment terugvinden waar we het over hebben gehad.

Als je vragen voor mij hebt dan slaan we de volgende gegevens van je op:
– Naam
– E-mailadres
– Jouw bericht

Wettelijke grondslag: gerechtvaardigd belang.

2. Om offertes op te stellen en naar je te versturen.

Voordat we voor je aan de slag gaan kunnen we je een offerte toesturen. Hiervoor slaan we de
volgende gegevens van je op:
– N.A.W. gegevens
– E-mailadres
– Telefoonnummer
– Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
– Kamer van Koophandel nummer (indien van toepassing)

Wettelijke grondslag: gerechtvaardigd belang.

3. Om een overeenkomst uit te voeren, contact op te nemen voor kennismakingsgesprekken,
aantekeningen en/of opnamen van gesprekken te maken, afspraken met je te kunnen maken,
een urenregistratie bij te houden en je na afloop een evaluatieformulier toe te kunnen sturen.

Als je bij ons diensten afneemt dan wil je goed geholpen worden en ontvangen wat je hebt gevraagd.
Wij slaan de volgende gegevens op voor het uitvoeren van een overeenkomst:
– N.A.W. gegevens
– E-mailadres
– Telefoonnummer

Wettelijke grondslag: uitvoering van de overeenkomst.

4. Om aangiftes op te stellen en in te dienen, jaarrekeningen en/of rapportages op te stellen,
de loonadministratie te doen, en/of contact met de Belastingdienst of andere
overheidsinstellingen te onderhouden.

Wanneer we aangiftes voor je gaan opstellen en indienen, jaarrekeningen en/of rapportages gaan
opstellen en/of contact hebben met diverse instellingen slaan we de volgende gegevens op:
– N.A.W. gegevens
– E-mailadres
– Telefoonnummer
– BSN-nummer
– BTW-ID nummer
– Fiscale jaaroverzichten
– Bankrekeningnummer
– Omzetbelasting nummer
– Inkomensgegevens
– Belastingaanslagen
– RSIN-nummer
– Salarisgegevens en arbeidsvoorwaarden
– De overige door jou aangeleverde (persoons-)gegevens

Wettelijke grondslag: uitvoering van de overeenkomst.

5. Om de boekhouding te kunnen verwerken.

Als je ons vraagt de boekhouding te doen slaan wij de volgende gegevens op:
– N.A.W. gegevens
– E-mailadres
– Telefoonnummer
– BSN-nummer
– BTW-ID nummer
– Fiscale jaaroverzichten
– Bankrekeningnummer

Wettelijke grondslag: uitvoering van de overeenkomst.

6. Om je te kunnen factureren & incasseren.

De door jou afgenomen diensten moeten natuurlijk ook betaald worden. Als je dit niet doet dan
starten we een incassotraject. In verband met facturatie & incasso slaan we de volgende
gegevens van je op:
– N.A.W. gegevens
– E-mailadres
– Telefoonnummer
– Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
– Kamer van Koophandel nummer (indien van toepassing)
– BTW-ID nummer (indien van toepassing)

Wettelijke grondslag: wettelijke verplichting.

7. Om je onze nieuws gerelateerde informatie toe te sturen.

Wij sturen onze klanten nieuws gerelateerde informatie toe en dan slaan we de volgende
gegevens van je op:
– Naam
– E-mailadres

Wettelijke grondslag: gerechtvaardigd beland.

8. Om je op de hoogte te houden van wijzigingen in onze dienstverlening.

Wanneer we wijzigingen doorvoeren in onze dienstverlening, algemene voorwaarden,
privacyverklaring of overige belangrijke zaken dan stellen we je hiervan graag op de hoogte via onze
nieuws gerelateerde informatie en dan gebruiken we de volgende gegevens:
– Naam
– E-mailadres

Wettelijke grondslag: uitvoering van de overeenkomst.

Cookies en vergelijkbare technieken die we gebruiken

AKDT B.V. gebruikt functionele cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste
bezoek aan een website wordt opgeslagen op je computer, tablet of telefoon. Wij gebruiken cookies
met een puur technische functionaliteit zodat de website werkt zoals bedoeld.

Als we je toestemming nodig hebben om cookies te mogen plaatsen dan vragen wij je dit tijdens je
eerste bezoek aan mijn website. Wij verwijzen je daarbij ook naar onze cookie verklaring. Je kunt je
afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat.

Doorgifte aan partners

Wij werken voor het uitvoeren van onze dienstverlening samen met verschillende leveranciers en
partners. Deze leveranciers & partners zijn onder andere partijen die:

– Onze nieuws gerelateerde informatie versturen (mailchimp)

– Onze betalingen & incasso’s afhandelen (Informer Online)

– Onze webhosting & e-mail verzorgen (Roma ICT diensten)

– Onze online meetings verzorgen (Teams)

– Onze online agenda verzorgen (Outlook)

– Overige programma’s die we gebruiken (Tecknow, Loon en Trello)

Met subverwerkers hebben we verwerkersovereenkomsten en/of geheimhoudingsverklaringen
afgesloten om de veiligheid van jouw gegevens te waarborgen. We werken alleen samen met
partners die kunnen voldoen aan de AVG wetgeving.

Enkele van onze partners bevinden zich buiten de Europese Economische Ruimte (de landen binnen
de Europese Unie, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland). Je gegevens kunnen worden verwerkt in
Amerika en/of andere landen waar deze bedrijven hun cloudopslag hebben en servers en/of
backups hebben.

Met deze partners zijn passende maatregelen genomen welke contractueel via een
verwerkersovereenkomst / Data Processing Addendum zijn afgesproken of via een
modelovereenkomst van de Europese Commissie. Op deze manier zorgen we ervoor dat jouw
gegevens goed worden beschermd.

Doorgifte aan derden

We delen of verkopen je gegevens niet met personen of organisaties buiten AKDT B.V., behalve
met partners zoals hierboven beschreven. Ook kan het zijn dat we verplicht worden om je
gegevens door te geven op grond van een wettelijke plicht.

De beveiliging van jouw gegevens

AKDT B.V. heef passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen genomen om je
persoonsgegevens te beschermen tegen misbruik, onrechtmatig of ongeautoriseerd gebruik en
verlies.

Alle partijen die jouw gegevens voor ons verwerken (subverwerkers) of in kunnen zien (denk aan
medewerkers of inhuurkrachten) tekenen een verwerkersovereenkomst of geheimhoudingsverklaring.
Deze overeenkomsten en bijbehorende gegevens worden bewaard voor de duur zolang we
samenwerken met deze partijen.

Hoe lang worden jouw gegevens bewaard?

Voor verschillende gegevensstromen hanteren we verschillende bewaartermijnen. Natuurlijk heb je
altijd het recht om ons te verzoeken je gegevens te verwijderen. Zie hiervoor ook het kopje “Jouw
rechten”.

Persoonsgegevens:
Naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mail verwijderen we 2 jaar na ons laatste contact tenzij
deze nog relevant zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst of oplossen van een geschil.

E-mail:
E-mail ouder dan 2 jaar wordt verwijderd tenzij deze nog relevant zijn voor het uitvoeren van de
overeenkomst of oplossen van een geschil.

Facturen en offertes:
Facturen en offertes kunnen worden verwijderd na de wettelijke bewaartermijn van 7 jaar. Je
gegevens blijven in ieder geval tot die tijd aanwezig in ons facturatiesysteem.

Aangiften en belastingaanslagen:
Aangiften en belastingaanslagen verwijderen we na de wettelijke bewaartermijn van de
belastingaangiften tenzij deze nog relevant zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst of oplossen
van een geschil.

Jouw rechten

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren en te verwijderen. Daarnaast heb
je het recht om jouw toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken
tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door AKDT B.V. Ook heb je het recht op
gegevensoverdraagbaarheid. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering,
gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of
bezwaar op de verwerking van je persoonsgegevens sturen naar info@akdt.nl.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen we je een kopie van je
identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine
readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en
Burgerservicenummer (BSN) zwart.

Dit ter bescherming van je privacy. Indien je verzoek betrekking heef op een cookie dan vragen we
je deze ook mee te sturen. We reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken, op je
verzoek. AKDT B.V. wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen
bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.

Melden van een datalek

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren en te verwijderen. Daarnaast heb
je het recht om jouw toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken
tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door AKDT B.V. Ook heb je het recht op
gegevensoverdraagbaarheid. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering,
gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of
bezwaar op de verwerking van je persoonsgegevens sturen naar info@akdt.nl.

Aansprakelijkheid

Deze privacyverklaring heef alleen betrekking op de persoonsgegevens die AKDT B.V. verwerkt
ten behoeve van de in deze overeenkomst besproken punten. AKDT B.V. accepteert geen
enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor (de werking en/of inhoud van) websites
of diensten van derden.

Wijzigingen in deze verklaring

De inhoud van deze privacyverklaring kan op ieder moment worden aangepast door AKDT B.V. om
in te spelen op nieuwe ontwikkelingen op gebied van wet- of regelgeving of wijzigingen binnen ons
bedrijf.

In ieder geval raden we je aan onze privacyverklaring geregeld te raadplegen om op de hoogte te
blijven van mijn privacy beleid. Door na wijzigingen gebruik te blijven maken van de diensten van
AKDT B.V. ga je akkoord met deze wijzigingen.

Contact

Heb je verder nog vragen of opmerkingen? Dan kun je contact opnemen via de e-mail, info@akdt.nl.
of per post:

AKDT B.V.

Scheldestraat 5,
5626 BE Eindhoven